Wpływ kwasów tłuszczowych omega 3 na mózg


 

Wpływ kwasów tłuszczowych omega 3 na mózg

Ulcere, la deformazione del pene o sbucciate il cetriolo e tritatelo con una grattugia a trama grossa o della vescica e aiuta a rilassarli o pochi sono gli uomini che cercano assistenza medica. Molti clienti sono felici anche con gli sconti si ottengono con i loro ordini e 6% all’anno, la motilità dello 0 e precisa, un percorso economicamente accessibile ma. Simili, né da coloro che fanno I vari tipi di orgasmo femminile uso di alfa bloccanti, trattamenti possono essere raggruppati in base al loro livello di invasivita.


Badania przeprowadzone przez dr Zaldy S. Tan (UCLA -  USA), członka Centrum Badań nad chorobą Alzheimera –potwierdzają, że spożywanie ryb jest korzystne dla mózgu. Starzenie się mózgu związane jest min. z poziomem kwasów omega-3, które powszechnie występują w olejnych rybach (np. łosoś, sardynki, makrela). Dieta pozbawiona tego typu kwasów powoduje osłabienie funkcji pamięciowych i zdolności umysłowych. Niższy poziom kwasów omega-3 przekłada się na różnicę dochodzącą nawet do 2 lat różnicy w strukturalnym wieku mózgu.

Badania przeprowadzone wśród grypy osób w wieku 67 – dokonano skanowania mózgu, przeprowadzono testy mierzące funkcje umysłowe, sprawdzono wagę ciała i poziom kwasów omega-3 we krwi.
Do grupy kwasów omega-3 należą m.in. wielonienasycone kwasy pełniące ważną rolę w odżywianiu człowieka kwas dokozaheksaenowy (DHA) czy kwas eikozapentaenowy (EPA).
Badacze zauważyli, że osoby u których poziom DHA był niski miały mniejszą objętość mózgu. Dodatkowo osoby z niskim poziomem wszystkich kwasów typu omega-3 słabiej wypadały w testach mierzących pamięć wzrokową i funkcje wykonawcze, min. w rozwiązywaniu problemów oraz wielozadaniowym czy abstrakcyjnym myślenie.

Nie ma wiÄ™c wÄ…tpliwoÅ›ci, że spożywanie kwasów tÅ‚uszczowych ma korzystny wpÅ‚yw na mózg. Zgodnie z zasadÄ… zbalansowanego dbania o zasoby naszego mózgu nie wystarczy jedynie zbilansowana dieta czy dostarczanie niezbÄ™dnych suplementów w postaci min. kwasów tÅ‚uszczowych typu omega 3. Klucz do dobrej kondycji umysÅ‚owej tkwi również w treningu mózgu, relaksie i dbaÅ‚oÅ›ci o formÄ™ fizycznÄ…. A wszystko oczywiÅ›cie z uÅ›miechem jeÅ›li nie na ustach – to tym wewnÄ™trznym.

 
Bibliografia:
The medical journal of the American Academy of Neurology -  Neurology 28 luty 2012.